sierpnia 20, 2018

#100 "Arena 13. Rytuał" J. Delaney

Okładka książki Rytuał
Tytuł: "Rytuał" 

Tytuł oryginalny: "The Prey"
Cykl: Arena 13, tom 2
Autor: Joseph Delaney
Tłumaczenie: Paulina Braiter
Liczba stron: 376
Kategoria: fantastyka, science-fiction
ISBN: 9788376864976
Wydawnictwo: Jaguar
Cena okładkowa: 37,90zł
Data wydania: 7 grudnia 2016

Leif ma coś na kształt wakacji. Sezon walk w Kole skończył się, więc młody chłopak postanawia odwiedzić genthajczyków - rodaków swojego ojca i dowiedzieć się coś więcej o swoim pochodzeniu a także ich kulturze. Nastolatek nie spodziewa się jak niebezpieczna to może być przygoda. Nie dosyć, że na początku chłopak musi ciężko pracować, to genthajczycy nie obdarzają go na początku zaufaniem. Leif stara się zrobić wszystko, żeby to się zmieniło. Może nawet zginąć walcząc z krwiożerczymi potworami. 

"Przeklęci będą dwakroć narodzeni"

Nastolatek dowiaduje się na dodatek o planach przywódcy genthajczyków dotyczący obalenia Protektora i przejęcia władzy w mieście. 
W tej książce spodobało mi się to, że było o wiele mniej opisów ćwiczeń i nowych nazw niż w poprzedniej części. Teraz widzimy akcję jaka rozgrywa się na oczach i z udziałem Leifa. 
Jeśli chodzi o wątek miłosny, to, niestety, nadal jest go niewiele. Książce bez takiego wątku, mam wrażenie, że zawsze czegoś brakuje. 
Coraz więcej jest tajemniczych postaci, co bardziej podsyca ciekawość czytelnika. Chcemy znać wszystkie tajemnice, co nie zawsze jest możliwe. Z każdą kartką mamy ochotę na więcej. Książka jest poprowadzona na bardzo podobnym poziomie, co pierwsza część. 

Moja ocena: 7/10

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba opis książki. Gratuluję, to już setna recenzja! Pozdrawiam i życzę ci kolejnej setki ;)

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Copyright © 2016 Travel with book , Blogger