sierpnia 13, 2018

#98 "Imperium burz" Sarah J. Maas

Okładka książki Imperium burz
Tytuł: "Imperium burz" 

Tytuł oryginalny: "Empire of Storms"
Cykl: Szklany tron, tom 5
Autor: Sarah J. Maas
Tłumaczenie: Marcin Mortka
Liczba stron: 864
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788328037304
Wydawnictwo: Uroboros
Data wydania: 26 kwietnia 2017

To już piąty tom! Ach, jak to szybko minęło! Historia Celaeny, a raczej Aelin Galanthynius, cały czas się rozwija. 

"Ten świat zostanie ocalony i przebudowany przez marzycieli."

Otóż Erawan chce pogrążyć świat i wszystkie krainy w mroku. Nie pozostawi po nich suchej nitki. Aelin zrobi wszystko, by do tego nie doszło. Poddani, przyjaciele i całe królestwo są dla niej najważniejsze. Ma zamiar wykorzystać swoje moce i każde możliwe kontakty, by nie dopuścić do upadku imperium. 

"Kocham cię – mówił, całując ją, a każde słowo, cenniejsze niż szlachetny kamień, wpadało do jej serca i duszy. - I mogę dać ci wszystko. I nie potrzebuję czasu. Nawet gdy ten świat stanie się tylko szeptem pyłu wśród gwiazd, nadal będę cię kochać."

Jednak Aelin znika, by realizować swój plan i coraz więcej osób wierzy w fałszywe plotki na temat swojej królowej. Nie wszyscy wierzą, że tak młoda osoba może poradzić sobie z bliskimi atakami. Na dodatek magia Aelin nie jest jeszcze na tyle wyćwiczona, by dziewczyna mogła stawić czoła Erawanowi. Jej moc jest wielka i potężna, ale równie trudno jest ją okiełznać. Na dodatek potrzebuje ona pomocy swoich przyjaciół, ale o to będzie nietrudno. Przyjaciele to chyba najważniejsza wartość dla królowej. Na równi z nimi jest jej największa miłość - Rowan. Jednak to nadal za mało, by pokonać potężnego Erawana. Aelin musi poszukać sprzymierzeńców i odnaleźć dawnych przyjaciół. A to nie będzie takie łatwe. 

"Nie marnuj czasu i energii na rozmyślania o tym, co mogło wydarzyć się w przeszłości."

Najlepszy moment w książce to chyba zakończenie. Byłam zła, smutna. Płakałam. Był straszny i piękny. Ale reszta też jest ciekawa - wszystkie tajemnice, zdrady, nowi sojusznicy. Aelin to postać pełna dziwnych decyzji. Mówi dziwne rzeczy. Robi rzeczy z pozoru bezsensowne. Ale każda sytuacja czy gest ma jakieś znaczenie. Jest to jedna z najlepszych części. Szósta czeka na mnie na półce i mam nadzieje, że jak najszybciej będę mogła się za nią zabrać. 

Moja ocena: 8,5/10

4 komentarze:

  1. ''Imperium burz'' zachwyciło mnie, ale ''Wieża świtu'' okazała się być jeszcze lepszą powieścią! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam, ale w takim razie już nie mogę się doczekać!

      Usuń
  2. Słyszałam o tej serii naprawdę dużo, jednak nie miałam jeszcze okazji by sięgnąć po pierwszy tom. Po przeczytaniu Twojej recenzji wiem, że muszę to zrobić, by jak najszybciej dotrzeć do piątego tomu! :) Bardzo dobra recenzja, naprawdę zachęciłaś mnie do przeczytania tej serii.
    Pozdrawiam.
    Mój blogFanpagePasjonaci

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Copyright © 2016 Travel with book , Blogger